בית תוכנה, פיתוח תוכנות

תהליך פיתוח אפליקציה

מגמת המוביליות של השנים האחרונות תפסה תאוצה רצינית בשנתיים האחרונות ועל פי המומחים, 2016 עומדת להיות אף יותר מוצלחת עבור הטלפונים החכמים. לפי הערכת eMarketer, בשנת 2016, יטפס מספר משתמשי הטלפונים החכמים למיניהם ויגיע ל-2.16 מיליארד. אותם מיליארדי משתמשים זקוקים לתכנים ולאפליקציות, אשר יגרמו לטלפון שלהם להפוך מ"סתם" טלפון חכם, לטלפון חכם באמת.

אז יש לכם רעיון אדיר לאפליקציה שעדיין איננה קיימת (או שקיימת, אבל אתם בטוחים שתוכלו לבנות טובה יותר ממנה), איך ניגשים לנושא?
 

בודקים מתחרים ומגבשים רעיון  

כשלב ראשון, כדאי לבדוק שאתם אינכם מנסים להמציא את הגלגל מחדש. אם אינכם מתכננים לפתח אפליקציה נישתית (למשל, אפליקציה המיועדת ללקוחות הארגון שלכם), כדאי שתבדקו את ההיצע הקיים כיום בתחום. בהחלט יתכן שקיימת לפחות אפליקציה דומה/זהה אחת. אם אתם בכ"ז מתכוונים להמציא את הגלגל, דאגו להכיר את המתחרים ולהתעלות עליהם, שה"גלגל" שלכם יהיה עם ג'אנטים ממגנזיום, למשל.
 

מחליטים על פלטפורמה

אנדרואיד ואייפון נחשבות כרגע לשתי האפליקציות המובילות. לכל אחת מהפלטפורמות יתרונות וחסרונות משלה (למשל, פיתוח אפליקציה לאייפון יחייב אתכם בעבודה על מקינטוש, אבל יאפשר לכם מכירת האפליקציה באפ-סטור, החנות הנחשבת של אפל).
 

עושים MVP לאפליקציה ומעלים לחנות האפליקציות

Minimum Viable Product (או Lean-Startup) זוהי גרסה "רזה" של האפליקציה, אשר מכילה אך ורק את הפיצ'רים הבסיסיים הנדרשים לצורך הורדה, התקנה וקבלת פידבקים ממשתמשים ברשת.
 

בונים Wire-Frames

מחליטים איזה מסכים יהיו באפליקציה וכיצד יעבור המשתמש ביניהם. יוצרים מספר סצנריואים אפשריים, מתוך דגש על יצירת חוויית משתמש טובה ונוחה ככל האפשר.
 

מקימים את התשתית הטכנולוגית של פרויקט הפיתוח

תוך כדי שימוש בתוכנות כתוכנה לניהול גרסאות (למשל Git), גיבוש מתודולוגיות פיתוח וכד'.
 

מתחילים לכתוב את הקוד לעומק

תוכלו לעבוד לפי סדר המסכים, כאשר אתם מסיימים כל מסך מהמסד ועד הטפחות ורק אז עוברים לבא אחריו, או לכתוב כל מסך באופן המינימליסטי ביותר, ולהעמיד גרסת ניסיון רזה לנסיינים מוקדם ככל שניתן. כל אחת מהשיטות הינה לגיטימית. זהו השלב בו מטמיעים באפליקציה כלי אבטחת מידע, כלים לניטור פעילות משתמשים (כ- Google Analytics), כלי דיווח בזמן אמת על קריסת התוכנה ועוד.
 

דואגים לעיצוב גראפי

אפליקציות מובייל עושות שימוש רב בוויזואליה ובחוויית המשתמש, לכן, מעצב גראפי מקצועי הכרחי לכל אפליקציית מובייל, קטנה וצנועה ככל שתהיה.
 

מבצעים QA אחרון לפני ההעלאה לחנות האפליקציות

שימוש בכלים כ-Crashlytics, TestFairy ו- Test Flightעל מנת לערוך QA מבוקר, שמטרתו לבדוק את פעולת האפליקציה על טלפונים חכמים של קבוצת משתמשים המשתפים פעולה (ולא הקהל הרחב).
 

לסיכום

אם עד כה, עדיין לא חשבתם להיכנס לתחום פיתוח אפליקציות המובייל, הנה עוד שני נתונים מעניינים שבטוח יגרמו לכם לעשות זאת: ממוצע הגלישה היומי בארה"ב עומד על 5.6 שעות, 51% מהגלישה מתבצעת דרך טאבלטים וטלפונים חכמים ו-7% נוספים דרך שעונים חכמים ופריטי מחשוב לביש. יותר מכך, בשתי פסגות אינטרנטיות מובהקות (Black Friday ו-Cyber Monday) ב-2015, תעבורת המובייל הגיעה לשיאה - 57.2% מהתנועה (עליה של 15.2% מהשנה שלפני כן) ו-36.2% מכלל הקניות (עליה של קרוב ל-30% מ-2014). אין ספק, אפליקציות המובייל הן העתיד.

נתונים:

http://www.emarketer.com/Article/2-Billion-Consumers-Worldwide-Smartphones-by-2016/1011694
http://www.smartinsights.com/?attachment_id=53811
https://www-01.ibm.com/software/marketing-solutions/benchmark-reports/black-friday-report-2015.pdf)