בית תוכנה, פיתוח תוכנות

עיצוב אפליקציות - איך לעניין את המשתמש?

עיצוב אפליקציותעיצוב גרפי זה גם עניין של טרנדים, וכשמדובר בעולם הדיגיטל ועיצוב אפליקציות על אחת כמה וכמה. מצד אחד – המטרה היא לייצר רושם מהיר, קליט וזכיר של האפליקציה, מצד שני – עיצוב מוצלח צריך לדעת "לעבור מסך" ולהיות קשוב לרחשי הטרנדים העיצוביים המשתנים. בתקופה האחרונה קיימת מגמת עיצוב מנימליסטית ונקייה שבא לפשט ולייעל את חווית המשתמש אל מול המוצר, אם זו אפליקצית סלולר או מחשב, הטרנד החדש ישן הזה כבר סוחף את כולם החל מסטרטאפים קטנים ועד תאגידים גדולים, מה מקורה התופעה ולאן היא מתקדמת?

 

התנועה שעשתה מהפכה

קיימת נטייה לחשוב שהעיצוב הנקי והשטוח הוא תוצר מהפכני של שנות ה-2000, אבל האמת היא אחרת. הסגנון העיצובי הזה החל עוד בגרמניה ושוויץ של שלהי שנות החמישים, עם צמיחתה של תנועת מעצבים מהפכנית שהשתמשה בצבעים מאוד בולטים, טקסטים גדולים וברורים, פחות תמונות ויותר מיקוד התוכן, כך שהפוסטרים שלהם בלטו ממרחקים ובעיקר היו מבודלים משאר העיצובים שהיו באותה תקופה.

עד לפני כמה שנים היה שימוש נרחב בטקסטורות ריאליסטיות, ניסיון "להכניס את העולם" אל תוך עולם הדיגיטל ובעצם לנסות להעתיק את הטבע עם תחושת מציאות (עד כמה שאפשר)  דרך המסך. אך עם עלייתו של הטרנד המינימליסטי, גוברת הנטייה לנקות את כל הסממנים הללו ולהתמקד בעיקר. בתקופה האחרונה אנו חווים שינוי בעולם עיצוב האפלקציות אשר הופך לנקי ומינימליסטי יותר, עם דגש על התוכן החשוב באמת ופחות על הנסיון להראות עולם מציאותי.

 

איך איך כל זה עושה קאמבק ולמה?

העולם היום הוא הרבה יותר מהיר, המסרים הם רבים ומיידים, לעיתים בכמויות יומיות שכלל לא ניתן להכיל ולזכור. תוך כדי המאבק על תשומת הלב שלנו שהולכת ופוחתת, עלה הצורך לפשט ולעשות סדר בעולם העיצוב הדיגיטלי בכדי לבלוט מעל השאר ולבדל מוצרים מסוימים. עיצוב אפליקציות בצבעים בולטים ושימוש בטקסטים גדולים וברורים הוכיחו עצמם כמושכים יותר תשומת לב מאת משתמשים שונים, הרעיון הוא להצליח להעביר את המסר והתועלת אשר יקבל המשתמש מהשימוש באפליקציה בכמה שניות בלבד!

 

סדרת הצבעים הנועזת של Google

הניקיון העיצובי הזה לא קיים רק בעולם הדפוס, והיום אפשר לראות אותו כמעט בכל תחום: מעיצוב אתרים ועד עיצוב אפליקציות מובייל, כולם הולכים אחרי הזרם החדש – ישן הזה, שבא לעשות לנו סדר בראש ונעים בעין.

לאחרונה פיתחה Google את הטרנד הזה למיזם עכשווי יותר הנקרא Material Design הרעיון זהה: ניקיון ומינימליזם עד כדי גניזת תכנים שאינם מעניקים ערך מוסף למשתמש. גוגל גם הכתיבה סדרת צבעים חדשה ונועזת אותה כבר אפשר לראות במערכת ההפעלה החדשה למכשירי אנדרואיד, וכמובן באתר הראשי שלה, שכחלק מהאג'נדה תמיד היה צבעוני ונקי.

 

ומה צופן העתיד?

כנראה שנחזה ביותר עיצוב אפליקציות ואתרים שמשתמשים בפלטת צבעים בולטת ונועזת, ניקיון, שימוש באייקונים וטקסט גדול, ושימוש מופחת בריאליסטי ופנייה חדה יותר למינימליסטי. אז קחו את זה בחשבון כשאתם מעצבים את האתר או האפליקציה הבאה שלכם.