רוב מרכזיות ה- ip מכונות גם מרכזיות VOIP דהיינו, ראשי תיבות של המושג-Voice Over Internet Protocol. משמעות הביטוי פשוטה גם אם היא נשמעת מורכבת והיא מערכת מתוחכמת שמסוגלת לתרגם קול אדם לפרוטוקול דיגיטלי.
הטכנולוגיה מבוססת על העברת הפרוטוקול הנ"ל ממקום למקום באמצעות רשת האינטרנט. כאשר המערכת מתרגמת חזרה את הפרוטוקול הדיגיטלי לצלילים אותם יכולה האוזן האנושית לקלוט. טכנולוגיה כזו, פופולארית במיוחד בבתי עסק מהסיבות אותן נפרט להלן.
כיום בעידן המדיה וההיי-טק, כששוק התקשורת הולך וגדל, קיימות חברות תקשורת רבות המתמחות בפתרונות תקשורת כגון מרכזיות ה-ip . בחברות אלו, ניתן לקבל ייעוץ והכוונה בנוגע לסוג המרכזייה המתאימה לעסק וכמובן לקבל עוד פרטים הנוגעים לעלותה של המרכזייה ודרישות ההתקנה. ראוי לציין כי עבור כל עסק העלויות יהיו שונות, כל זאת בהתאם להיקף השימושים בתקשורת בעסק,
התשתית שכבר קיימת, התכנית העסקית, מורכבות ההתקנה ועוד שלל פרמטרים אחרים. אף על פי כן ולמרות החששות ממחירה של המרכזייה, הוכח מעבר לכל ספק כי החיסכון ברכישת מרכזיות כאלו הוא עצום ביחס לעלות הרכישה שלהן. לפיכך, בהסתכלות לטווח ארוך יוצא שהזמנת מרכזיות עשויה להוות השקעה כלכלית נבונה.
מחקרים רבים מראים כי ככל שהעסק יותר נוח לשליטה כך ניתן להגיע להצלחות גדולות יותר. אם כן, אין צורך להרחיב את הדיבור על יתרונותיה של הטכנולוגיה החדשנית והיעילה הזו, המלאה במגוון אפשרויות מתקדמות שלא קיימות במרכזיות המסורתיות. בעזרת המרכזיות ניתן לקדם ולשפר את העסק או החברה, לחסוך בצורה משמעותית ובסופו של דבר להגיע להצלחות הכה מיוחלות. אמנם, מדובר בטכנולוגיה מעט מורכבת, העלולה לגרום לאי אלו חששות אצל אנשים המפחדים מטכנולוגיות חדשות, אולם על כל תקלה וקושי בתפעול המערכת אפשר להתקשר ולהיעזר בטובי המומחים ולקבל הכוונה וייעוץ מקצועיים.