בית תוכנה, פיתוח תוכנות

הקמת חנות וירטואלית- איך עושים את זה?

יותר ויותר אנשים עוברים לרכוש מוצרים רבים באמצעות האינטרנט, ולא רק מאתרי חנויות קיימות אלא נכנסים לאתר המהווה חנות וירטואלית. האפשרות לקניה או מכירה באמצעות המסחר האלקטרוני פותחת אפשרויות רבות הן לקונה והן למוכר. מהם יתרונותיה של חנות וירטואלית לכל אחד מן הצדדים וכיצד להפוך אותה לעסק לטווח ארוך?

 

הוזלת עלויות ופתיחת אופציות לשני הצדדים

העובדה כי חנות וירטואלית אינה מתנהלת במקום פיזי כחנות רגילה מוזילה את העלויות באופן משמעותי למוכר: שכירות, ארנונה, חשבונות חשמל ומים, שיפוץ החנות אם יש צורך ועוד תשלומים כאלה ואחרים אינם חלק מההוצאות השוטפות של העסק. מנגד, אם בחנות רגילה ישנו חוג לקוחות מוגבל יחסית הנובע מן המיקום הגיאוגרפי של החנות וזן מוגבל לפעילותה של החנות, כאשר מדובר על חנות וירטואלית מגבלות אלה אינן קיימות. חנות זו פתוחה 24 שעות ביממה וכל אדם על פני הגלובוס אשר מתעניין במוצרים שבה יכול לבצע בה רכישות בכל שעה. יתרונות אלה עבור המוכר משפיעים באופן ישיר על מחיר המוצר והופכים אותו לאטרקטיבי יותר, לפחות כל עוד מדובר בהזמנות שאינן דורשות דמי משלוח גבוהים. למרות היתרונות לשני הצדדים, עדיין על פותח החנות להתייחס אליה  כעסק לכל דבר ולקחת בחשבון כי פתיחת החנות זו רק ההתחלה והרכישות לא יבואו בזו אחר זו כל עוד לא תתבצע עבודה בנושא.

 

חנות וירטואלית - עסק לטווח ארוך

חנות וירטואלית היא עסק לטווח ארוך, וכמו כל עסק, גם כאן אין קסמים- הרווחים מתחילים לטפטף בהדרגה ויתכן כי בתחילת הדרך יהיו נמוכים אך יגדלו כל עוד ההתנהלות תהיה נכונה. בנוסף, אמנם בעל החנות אינו יודע מי ביצע את הרכישות- לקונים בחנות אין מבחינתו פנים ושמות, אך עליו לזכור כי הרכישות שבוצעו אינן רק מספרים וכי מאחורי כל רכישה מסתתר אדם. כדאי לשים לב מהם המוצרים הפופולאריים יותר מבחינת הלקוחות, מהו הכיוון שאליו הם הולכים, להתגמש ולבנות את החנות בהתאם. יתכן כי בסופו של דבר החנות והרכב המוצרים בה יראו שונים מן התכנון המקורי אך גם חנות וירטואלית באה לשרת בני אדם ככל חנות אחרת. בנוסף, גם חנות וירטואלית זקוקה לפרסום ושיווק נכונים. אמנם היא זמינה תמיד לגולשים, אך כמוה יש עוד אלפי חנויות ואתרים בתחום ולכן יש להשקיע גם בתחום השיווק הווירטואלי וקידום האתר.