האפליקציות החינמיות הן המודל העסקי הנפוץ ביותר בימנו. ועומדת מאחורי זה סיבה מעולה: מפתחים מייצרים רווחים גדולים מאפליקציות חינמיות שהפכו ללהיט, על ידי פרסום ומכירה של מוצרים ושאר טובין וירטואליים בעת השימוש באפליקציה. או באנגלית, In app purchases.
פיתוח אפליקציה חינמית לא מבטיחה הצלחה מיידית או בכלל. לאלו המתמקדים בפיתוח, האתגר העיקרי הוא היכולת להציע את האפליקציה לשוק רחב; לשווק ולקדם את האפליקציה באופן שיביא להפצה נרחבת שלה, כאשר הקושי המרכזי הוא של הגילוי – Discoverability.
אם הייתם צריכים להתמודד רק מול 500 אפליקציות אחרות, היה לכם קל הרבה יותר. אבל זה כבר לא המצב. המצב כיום הוא שגם בחנות של אפל וגם בזו של גוגל יש קרוב למיליון אפליקציות שונות, והצפיפות הזו מקשה לגלות את האפליקציה שלכם בין כל השאר – ואז גם לדאוג לכך שיבחרו דווקא באפליקציה שלכם.
התחרות על לבו של המשתמש לא קלה בכלל. מספר האפליקציות שצורכים המשתמשים לא השתנה כמעט בשנים האחרונות – המשתמשים נשארים נאמנים למספר אפליקציות מובילות. קידום אפליקציות הוא הכרח בסביבה כה תחרותית, ומעלה משמעותית את סיכויי ההצלחה שלכם.
מעט מאוד אפליקציות הן אפליקציות סינדרלה – שזוכות בהצלחה בין לילה. בנוגע לכל שאר האפליקציות, הצלחת האפליקציה תהייה תלויה באסטרטגיית השיווק שלה.
שיווק אפליקציות הולך ונעשה מאתגר יותר, ככל שהתחרות בתחום גדלה. משווקי אפליקציות צריכים להתמודד לא רק עם האתגר של להתבלט בחנות האפליקציות הגדושה - אלא גם לדאוג להשגת קהל משתמשים נאמן ולשימורו.
טרם משיקים את האפליקציה – יש לבדוק מראש לאיזה קהל יעד אתם פונים, איך אפשר להגיע אליו ומי המתחרים שלכם.
יש סבירות גבוהה שתמצאו בחנות אפליקציות דומות, אם לא דומות מאוד לזו שלכם. ניתוח של אפליקציות יתרום רבות לתובנות שלכם לגביי קהל היעד ושיווק האפליקציה, מה תרצו לבדוק? אתם רוצים לבדוק את הנתונים שיעזרו לכם להבליט אתה אפליקציה בהשוואה למתחרים:
מילות המפתח הרלוונטיות עוזרות למשתמשים למצוא את האפליקציה באפסטור ולהבין מה היא בעצם מציעה. בדומה לכלי Adwords של שיווק וקידום אתרים בגוגל גם כאן יש כלי שיכול לעזור לכם במשימת איתור מילות המפתח: http://keywordtool.io/app-store יספק לכם מידע על אפליקציות ועל נושאים וביטויים מחופשים.
חשיבות השם של האפליקציה רבה, ואין להקל בו ראש. אתם צריכים למצוא שם ייחודי, קליט שכולל את מילות המפתח שהמשתמשים העתידיים עשויים לחפש בחנות. לשם הנבחר לאפליקציה יכולה להיות השפעה גדולה על הצלחתה.
ה Top Charts שבחנויות האפליקציות אחראי לחלק גדול מהורדות של אפליקציות ולכן כדאי מאוד לבחור בקטגוריה שתשפר את הסיכויים שהאפליקציה תופיע ברשימה הנחשקת הזו.
מטבע הדברים, ככל שהקטגוריות פופולריות יותר כך הן יותר תחרותיות. לכן, הביאו בחשבון גם את החסרונות (קטגוריה כמו social היא קטגוריה מאוד פופולרית; אך בד בבד, להתחרות מול פייסבוק או טוויטר יהיה קשה מאוד והסיכויים להצלחה נמוכים יותר, בהתאם) ולבחור את הקטגוריה ההולמת והמשתלמת ביותר.
ייצוג ויזואלי של האפליקציה בחנות חשוב מאוד לשיווק וקידום האפליקציה. עליכם לדאוג לאייקון שמייצג את מהות האפליקציה, שיהיה בולט ומושך ויזואלית עבור המשתמש – הרי זה הפנים של האפליקציה, והרושם הראשוני של המשתמשים שפוגשים בה.
צילומי המסך חשובים לא פחות לתהליך הקידום של האפליקציה מאחר והם מעניקים למשתמש העתידי הצצה אינפורמטיבית לתוכן שמוצע להם. צילומי המסך הם כלי המרה חשוב, ויש להם את הכוח לקבוע אם הגולש יהפוך למשתמש. הם צריכים להיות ייחודיים, להסביר את האפליקציה באופן ויזואלי ולהדגים עד כמה נוחה וקלה היא לשימוש.
קידום אפליקציות דומה בחלוקתו לקידום אתרים וגם בו קיים קידום אורגני וקידום ממומן. אך בשונה מקידום אתרים אורגני שמתמקד בגוגל, בקידום אפליקציות שני המוקדים העיקריים הם:
בדומה לקידום אורגני גם קידום אפליקציות מצריך אופטימיזציה בתוך האפליקציה (קידום אונסייט), ומחוצה לה (בניית קישורים, פעילות ברשתות חברתיות וכן הלאה).
חלק עליון - משפט או שניים המתארים את האפליקציה.
חלק תחתון - פירוט רחב יותר הכולל גם רשימה של פיצ'רים ונתוני ההצלחה של האפליקציה.