בית תוכנה, פיתוח תוכנות

המדריך המנצח לקידום אפליקציות

האפליקציות החינמיות הן המודל העסקי הנפוץ ביותר בימנו. ועומדת מאחורי זה סיבה מעולה:  מפתחים מייצרים רווחים גדולים מאפליקציות חינמיות שהפכו ללהיט, על ידי פרסום ומכירה של מוצרים ושאר טובין וירטואליים בעת השימוש באפליקציה. או באנגלית, In app purchases.

פיתוח אפליקציה חינמית לא מבטיחה הצלחה מיידית או בכלל. לאלו המתמקדים בפיתוח, האתגר העיקרי הוא היכולת להציע את האפליקציה לשוק רחב; לשווק ולקדם את האפליקציה באופן שיביא להפצה נרחבת שלה, כאשר הקושי המרכזי הוא של הגילוי – Discoverability.

אם הייתם צריכים להתמודד רק מול 500 אפליקציות אחרות, היה לכם קל הרבה יותר. אבל זה כבר לא המצב. המצב כיום הוא שגם בחנות של אפל וגם בזו של גוגל יש קרוב למיליון אפליקציות שונות, והצפיפות הזו מקשה לגלות את האפליקציה שלכם בין כל השאר – ואז גם לדאוג לכך שיבחרו דווקא באפליקציה שלכם.

התחרות על לבו של המשתמש לא קלה בכלל. מספר האפליקציות שצורכים המשתמשים לא השתנה כמעט בשנים האחרונות – המשתמשים נשארים נאמנים למספר אפליקציות מובילות. קידום אפליקציות הוא הכרח בסביבה כה תחרותית, ומעלה משמעותית את סיכויי ההצלחה שלכם.

 

איך מקדמים אפליקציות בהצלחה?

מעט מאוד אפליקציות הן אפליקציות סינדרלה – שזוכות בהצלחה בין לילה. בנוגע לכל שאר האפליקציות, הצלחת האפליקציה תהייה תלויה באסטרטגיית השיווק שלה.

שיווק אפליקציות הולך ונעשה מאתגר יותר, ככל שהתחרות בתחום גדלה. משווקי אפליקציות צריכים להתמודד לא רק עם האתגר של להתבלט בחנות האפליקציות הגדושה - אלא גם לדאוג להשגת קהל משתמשים נאמן ולשימורו.

טרם משיקים את האפליקציה – יש לבדוק מראש לאיזה קהל יעד אתם פונים, איך אפשר להגיע אליו ומי המתחרים שלכם.

 

למה חשוב לבצע מחקר מתחרים לפני שמתחילים לשווק את האפליקציה?

יש סבירות גבוהה שתמצאו בחנות אפליקציות דומות, אם לא דומות מאוד לזו שלכם. ניתוח של אפליקציות יתרום רבות לתובנות שלכם לגביי קהל היעד ושיווק האפליקציה, מה תרצו לבדוק? אתם רוצים לבדוק את הנתונים שיעזרו לכם להבליט אתה אפליקציה בהשוואה למתחרים:

  • באילו קטגוריות רשומות האפליקציות האלה?
  • לאילו מילות מפתח הן קשורות?
  • מה הם הפיצ'רים שהן מציעות ומה המחיר?

 

השלב הראשון בקידום אפליקציה: מחקר מילות מפתח

מילות המפתח הרלוונטיות עוזרות למשתמשים למצוא את האפליקציה באפסטור ולהבין מה היא בעצם מציעה. בדומה לכלי Adwords של שיווק וקידום אתרים בגוגל גם כאן יש כלי שיכול לעזור לכם במשימת איתור מילות המפתח: http://keywordtool.io/app-store יספק לכם מידע על אפליקציות ועל נושאים וביטויים מחופשים.
 

קידום אפליקציות

 

 

לכל אפליקציה יש שם שבחר לה המפתח

חשיבות השם של האפליקציה רבה, ואין להקל בו ראש. אתם צריכים למצוא שם ייחודי, קליט שכולל את מילות המפתח שהמשתמשים העתידיים עשויים לחפש בחנות. לשם הנבחר לאפליקציה יכולה להיות השפעה גדולה על הצלחתה.

 

תבחרו את הקטגוריה הנכונה לאפליקציה שלכם

ה Top Charts שבחנויות האפליקציות אחראי לחלק גדול מהורדות של אפליקציות ולכן כדאי מאוד לבחור בקטגוריה שתשפר את הסיכויים שהאפליקציה תופיע ברשימה הנחשקת הזו.

מטבע הדברים, ככל שהקטגוריות פופולריות יותר כך הן יותר תחרותיות. לכן, הביאו בחשבון גם את החסרונות (קטגוריה כמו social היא קטגוריה מאוד פופולרית; אך בד בבד, להתחרות מול פייסבוק או טוויטר יהיה קשה מאוד והסיכויים להצלחה נמוכים יותר, בהתאם) ולבחור את הקטגוריה ההולמת והמשתלמת ביותר.

 

אייקון וצילומי מסך לעזרת המשתמש

ייצוג ויזואלי של האפליקציה בחנות חשוב מאוד לשיווק וקידום האפליקציה. עליכם לדאוג לאייקון שמייצג את מהות האפליקציה, שיהיה בולט ומושך ויזואלית עבור המשתמש – הרי זה הפנים של האפליקציה, והרושם הראשוני של המשתמשים שפוגשים בה.

צילומי המסך חשובים לא פחות לתהליך הקידום של האפליקציה מאחר והם מעניקים למשתמש העתידי הצצה אינפורמטיבית לתוכן שמוצע להם. צילומי המסך הם כלי המרה חשוב, ויש להם את הכוח לקבוע אם הגולש יהפוך למשתמש. הם צריכים להיות ייחודיים,  להסביר את האפליקציה באופן ויזואלי ולהדגים עד כמה נוחה וקלה היא לשימוש.

 

קידום אפליקציה: איך עושים את זה?

קידום אפליקציות דומה בחלוקתו לקידום אתרים וגם בו קיים קידום אורגני וקידום ממומן. אך בשונה מקידום אתרים אורגני שמתמקד בגוגל, בקידום אפליקציות שני המוקדים העיקריים הם:

  • קידום ב - App Store של אפל.
  • קידום ב - Play Store של גוגל.

בדומה לקידום אורגני גם קידום אפליקציות מצריך אופטימיזציה בתוך האפליקציה (קידום אונסייט), ומחוצה לה (בניית קישורים, פעילות ברשתות חברתיות וכן הלאה).
 

קידום אפליקציות


 

בקידום אפליקציה פנימי יש להתייחס לגורמים הבאים:

  • כותרת - עניין חשוב מאוד לקידום האפליקציה בחנות. תפקיד הכותרת הוא לבאר לחנות האפליקציות במה היא עוסקת, והיא צריכה להיות אינפורמטיבית, לכלול מילות מפתח ואת שם המותג.
  • מילות מפתח - שדה מילות המפתח בקידום אפליקציות לאייפון ולאייפד מוגבל ל-100 תווים והוא עוזר להימצאות האפליקציה בחיפוש הפנימי ב-iTunes. מגבלת התווים מטילה עליכם את המשימה לבחור את המילים בקפידה יתרה, בהתאם לרלוונטיות שלהן, נפח החיפוש והתחרויות. אל תחזרו על מילות מפתח שמופיעות בכותרת שבחרתם.
  • תיאור - בדומה לכותרת, צריך להסביר בקצרה במה עוסקת האפליקציה, לכלול מילות מפתח ולהכיל קריאה לפעולה שתגרום לגולשים להוריד את האפליקציה.

 

את התיאור מחלקים לרוב ל-2 חלקים:

חלק עליון - משפט או שניים המתארים את האפליקציה.
חלק תחתון - פירוט רחב יותר הכולל גם רשימה של פיצ'רים ונתוני ההצלחה של האפליקציה.

 

בקידום אפליקציה חיצוני יש להתייחס לגורמים הבאים:

  • בניית קישורים:
    בקידום אפליקציות, בדומה לקידום אתר, בניית קישורים היא אבן דרך חשובה בהגדלת החשיפה והתנועה, במיוחד כאשר מקדמים אפליקציית אנדרואיד בגוגל פליי. בניית קישורים תיעשה בדרך דומה לזו שמבצעים בתחומי ה-SEO  לאתרים; הקישורים הנכנסים צריכים להגיע ממקורות איכותיים, בלוגים ואתרים רלוונטיים ברמה גבוהה.
  • דירוג וביקורות:
    לדירוג והביקורות של משתמשים לאפליקציה  יש השפעה ישירה וניכרת על המיקום שלה באפסטור. חשיבות נוספת של ביקורות ודירוגי גולשים היא יחס ההמרה: דירוג גבוה וביקורות חיוביות רבות משפיעים על דעת הגולש ומגדילים את הסיכויים שהוא יבחר לעבור מלהיות גולש למשתמש.
    לכן, חשוב שדירוג האפליקציה יהיה גבוה ושיהיה רוב של ביקורות טובות - ביקורות חיוביות ודירוג גבוה משפרים את שיעור ההמרה באפסטור.

    איך מקבלים ביקורות חיוביות לאפליקציה? הדרך הקלה ביותר לגרום למשתמשים באפליקציה להוסיף דירוג וביקורת, היא הוספת פיצ'ר פנימי באפליקציה שפשוט מבקש מהמשתמשים להוסיף ביקורת ולדרג, לאחר תקופת שימוש רציף מסוים באפליקציה.
  •  קידום ממומן של אפליקציות בגוגל
    פרסום אפליקציות – קידום ממומן של אפליקציות בגוגל, ניתן לעשות דרך הכלי Mobile Ads  שמאפשר לפרסם בתוצאות החיפוש בגוגל במובייל - ובאתרי תוכן שונים, אפליקציות וסרטונים.
  • קידום ברשתות חברתיות:
    כשמשווקים אפליקציות כדאי מאוד להוסיף כפתורי שיתוף פנימיים שמאפשרים למשתמשים לשתף את האפליקציה ברשתות חברתיות, וכמו כן במייל, בהודעות ובוואטסאפ.
  • קידום בפייסבוק:
    אחד מהמקומות שאתם הכי רוצים לקדם בהם את האפליקציה שלכם הוא פייסבוק. הרשת החברתית הגדולה והחזקה ביותר היא גם אחת מהפלטפורמות היעילות ביותר לקידום אפליקציות במובייל. כלי המיקוד של פייסבוק במנהל המודעות מאפשרים לכם ליצור קמפיינים ממוקדים לפי נתונים דמוגרפיים, סוג המכשיר, תחומי עניין, ועוד. הפילוח הממוקד מעניק לכם יתרון גדול מכיוון שהוא מביא אתכם אל קהל ממוקד, בהתאם.