בית תוכנה, פיתוח תוכנות

בניית אתרים לחברות גדולות

על חשיבותו של אתר אינטרנט רשמי ומרשים לכל חברה גדולה בארץ ובעולם

חברות ועסקים רבים זקוקים לאתרי אינטרנט מוצלחים לצורך העברת תכנים שונים לגולשי אינטרנט רבים. חברות גדולות, ישראליות ובינלאומיות, חייבות להשקיע באתרים רשמיים ומרשימים מאחר וקהלי היעד שלהם הינם גדולים ונפוצים בכל העולם. בוני אתרי אינטרנט מקימים אותם על פי דרישות מנכ"לי חברות אלו ומשתמשים בכל  האמצעים המודרניים המתאימים לצרכי הלקוחות. הקמת אתר נעשה בשלבים הכוללים: הכנות לבניית שלד האתר, כתיבת תוכן, עיצוב תבניתו, הכנסת התוכן ועריכתו בעמודים שונים באתר והאחרון, נקיטת פעולות להרצתו וקידומו באינטרנט, לאחסונו ועוד.
בשלב הראשון, שהינו, כאמור, שלב ההכנות יש צורך למצוא שם לאתר ולאפיין אותו. השם נמצא בקדמת האתר, ולכן, חייב להיות קליט ומקושר לפעילות של החברה. רישום  השם בחברה בינלאומית יהיה לרוב בשפה האנגלית שבה משתמשים כל העסקים  הבינלאומיים. יש לבחור סיומת מתאימה שנקבעת על פי מיקום וסוג הפעילות. יש צורך לבחור שם שאינו קיים, ולעיתים, יש קושי במציאת שם כזה. אפיון  האתר חשוב עד מאוד מאחר וכאן יש להחליט על נושאים רבים ובכלל זה: התכנים  הנדרשים, מהן  המטרות אותן הוא צריך לשרת. האפיון כולל מטרות וצרכים, חזון, הגדרות קהל יעד, סוגי תוכן, צורת עיצוב רצויה, מבנה, מחשבה על לוגו, מיפוי המתחרים, לוח זמנים, תחזוקה שוטפת, אמצעי הקידום שלו, תקציב קיים וכדומה.
כך מכוונים להשגת מספר מטרות כשהחשובה בהם היא בניית אתר לחברה גדולה שהוא אטרקטיבי, ידידותי למשתמש וכזה המאפשר הנאת גלישה ושיטוט בו. השלב הבא הוא כתיבת תוכן לאתר. תוכן מתאים ואיכותי לחברות גדולות הוא בעל דרגת חשיבות רבה ויש לו השפעה רבה על הפנמת מידע, על הנעה לפעולה ומכירה ועוד. קופירייטרים מקצועיים מתמחים בכתיבת תוכן איכותי. עיצוב האתר הוא השלב הבא וכאן ייקבעו נושאים כמו תבנית רצויה, בחירת שמות לסרגלים העליונים והצידיים, בחירת לוגו, מתן שם לקובצי האתר, שכפול העיצוב הבסיס ליתר עמודי האתר ועוד.
שלב נוסף הוא הוספת תוכן,  יש צורך להחליט על המלל ועל הציורים  האיורים, התמונות הסרטונים וכדומה המשולבים, כמו גם על אלמנטים נוספים כמו: מינון, צבעים, גודל אותיות ועוד.  יש לבחור כותרות, ליצור קישורים ועוד. הרצת האתר ברשת היא  השלב האחרון והוא ברובו טכני. יש צורך להתאימו לקידום בגוגל, למצוא אתר אחסון, להעלותו לאוויר, לפתוח חשבון בכלי מנהלי  האתרים של גוגל, לחשוף אותו למנועי חיפוש, לפתוח חשבון בגוגל אנליטיקס כדי לקבל דו"חות ומידע סטטיסטי על האתר ולבסוף, לפרסם אותו. חברות גדולות רבות, ישראליות ובינלאומיות, מתחרות ביניהן על אותו קהל יעד, ובנוסף לכך, מול חברות ועסקים קטנים אחרים  הפועלים באותו ענף. משום כך, יש להן צורך לבנות אתרים מרשימים אשר ימשכו גולשים אליהם. הצורך הנוסף הקיים כל העת הוא, כמובן, לקדם אותם למקומות החיפוש הראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל.