בית תוכנה, פיתוח תוכנות

אפליקציות להזמנת מונית בקלות

 

פיתוח אפליקציות - Codefrog

 

בשנים האחרונות, שוק פיתוח האפליקציות רותח, כאשר אחד התחומים המעניינים ביותר הוא אפליקציות להזמנת מוניות ישירות מהמכשיר הנייד של הלקוח.

במאמר זה נסקור את התופעה ונציג מספר אפליקציות מובילות בתחום.

הזמנת מונית בלחיצת כפתור

היתרונות בפיתוח אפליקציה להזמנת מונית הם עצומים גם לבעל התחנה/האפליקציה וגם ללקוח הקצה. מבחינת בעל התחנה היתרונות העיקריים הם:

  • הגדלת היצע הלקוחות – בעל תחנת מוניות יוכל להגדיל את כמות הלקוחות שלו בצורה משמעותית. האפליקציה נמצאת 24/7 במכשיר הלקוח.
  • אפיק פרסומי חדש – פיתוח אפליקציה יכול לשמש את בעל תחנת המוניות כאפיק פרסומי חדש. כמובן, שאין צורך לוותר על האפיקים הקיימים כמו הקמת אתר, פרסום בעיתונות, קידום אתרים, פייסבוק וכדומה.
  • מיתוג – לא כל תחנת מוניות מפתחת אפליקציה לנהגים שלה, כך שזה בהחלט יכול להצביע על תחנת מוניות מובילה, חדשנית ומתפתחת אשר מתקדמת עם השנים.

מבחינת הלקוח, היתרונות העיקריים הם:

  • נוחות – הרבה יותר קל ללקוח הקצה להזמין מונית לנתב"ג או להזמין מונית לנסיעה מקומית באמצעות פתיחת האפליקציה, צפייה במחיר, פרטי הנהג וכדומה.
  • זמינות – לא תמיד ניתן לאתר מונית ברחוב לנסיעה קצרה, האפליקציה זמינה 24/7 בתוך מכשיר הטלפון של הלקוח והוא בכל רגע יכול לפתוח אותה ולהזמי מונית שתאסוף אותו. 
  • אמצעי תשלום – בדרך כלל, אפליקציות מאפשרות הזמנה מקוונת באמצעות כרטיס אשראי ולקוחות רבים מעדיפים לשלם באמצעי זה מבלי לסחוב עליהם מטבעות ושטרות.

אפליקציות מובילות להזמנת מונית

כיום, ישנן מספר אפליקציות מובילות להזמנת מונית אשר שייכות לתחנות פרטיות ולחברות הייטק אשר מקלות על הצרכנים. בין האפליקציות המוכרות ניתן למצוא את:

  • Gett – אפליקציית Gett, לשעבר GetTaxi, היא האפליקציה המובילה להזמנת מוניות בישראל, ניו יורק, מוסקבה וברחבי העולם. דרך האפליקציה ניתן לשלם על המונית במזומן או לבעלי חשבון באשראי.
  • Rider – אפליקציית Rider היא פיתוח של חברה בריטית אשר חברה לחברת מוניטקס הישראלית. האפליקציה מנסה לתת פייט לאפליקציה המוכרת של GetTaxi. לאחרונה החברה יצאה בקמפיין אותו מוביל טילטיל, נהג המונית מהישרדות.
  • Uber  - אפליקציה השייך למותג האמריקאי ומאפשרת לכל אחד להפוך לנהג מונית ולהסיע נוסעים במכונית הפרטית שלו. בישראל, האפליקציה נתקלת במספר קשיים בירוקרטיים, אך כבר היום היא פועלת במרכז הארץ בצורה מצומצמת/

לסיכום, אם אתה בעל תחנת מוניות או יזם אשר רוצה לפתח אפליקציה להזמנת מונית מקומית או בין עירונית, זו יכולה להיות השקעה שתחזיר את עצמה באמצעות שיווק, פרסום וקהל לקוחות.